środa, 23 kwietnia 2008

Onet e-mocje



9,8 miliona polskich internautów miesięcznie odwiedzających serwisy portalu Onet.pl, mogą od dziś testować nową wersję strony głównej. Szybkość, głębia treści i otwartość – to najważniejsze cechy nowego Onetu.

Strona ma więcej treści i funkcjonalności, jest bardziej przejrzysta i łatwiejsza w nawigacji. Portal udostępnił wersję beta swej głównej strony żeby zebrać opinie i uwagi, które posłużą do dalszych prac nas serwisem.

Nie chcąc powielać rozwiązań konkurencji oddaliśmy głos internautom, którzy byli pierwszymi recenzentami nowych pomysłów. Obecny wygląd strony głównej jest efektem wielomiesięcznych badań preferencji i opinii wybranych grup naszych użytkowników – mówi Marek Kapturkiewicz, wiceprezes Onet.pl i dyrektor programowy. - Nie poprzestajemy na tym – liczymy, że w okresie publicznych testów beta otrzymamy kolejne uwagi, które wykorzystamy w tym projekcie – podkreśla Kapturkiewicz.

Więcej treści, lepszy układ, nic nie ginie

Zmianie ulega lewa kolumna strony, w tym sekcja, która zawiera najatrakcyjniejsze, aktualne materiały, wybrane ze wszystkich serwisów portalu. Sekcja jest aktualizowana wielokrotnie w ciągu dnia tak, aby każdy użytkownik znajdował w niej nowe materiały wchodząc rano, w południe, wieczorem czy w nocy. Materiałów jest więcej, są czytelniejsze i lepiej skomponowane. Absolutną nowością jest archiwum sekcji „Onet poleca”.

- Nasi użytkownicy wiele razy zwracali nam uwagę, że materiały w tej sekcji zmieniają się zbyt szybko, a gdy po kilku godzinach znikały, bardzo trudno było je odnaleźć pośród innych, umieszczonych w wielu naszych serwisach – mówi Michał Bonarowski, redaktor naczelny i dyrektor wydawniczy Onet.pl. - Teraz każdy może zobaczyć, co opublikowaliśmy w tej sekcji kilka godzin, dni czy miesięcy wcześniej. Nie ma obawy, że któryś z materiałów umknie uwadze użytkowników – wyjaśnia Michał Bonarowski.

Nowością są również magazyny tematyczne, które można znaleźć na stronie głównej albo w archiwum. Codziennie ukazuje się inny magazyn:

Tydzień rozpoczyna „Nie lubię poniedziałku” – porcja rozrywki i humoru, ułatwiająca powrót do rzeczywistości po dwóch dniach wolnych. W magazynie znajdą się m.in. felietony satyryków, ciekawostki, śmieszne filmy, dowcipy, gry biurowe i występy kabaretowe.

Wtorek to „Poradnik” – magazyn podpowiadający i pokazujący trendy w kuchni, psychologii, astrologii, wychowaniu dzieci, edukacji, hobby, finansach osobistych, zakupach, kosmetyce i wielu innych dziedzinach życia.

Środa to „Życie gwiazd” – wiadomości, artykuły, galerie zdjęć polskich i zagranicznych gwiazd popkultury.

Nawiązujący do polskiej tradycji „kryminalnych” czwartków „Na tropie”, to kronika kryminalna, historie z dreszczykiem, sensacje, niesamowitości i zjawiska nadprzyrodzone.

Piątkowy magazyn „Na weekend” ułatwia zaplanowanie wolnego czasu. Znajdą się w nim weekendowe zapowiedzi turystyczne, kinowe i telewizyjne, recenzje, zaproszenia, propozycje książkowe i płytowe, a także materiały o charakterze poradnikowym i rozrywkowym.

W sobotę proponujemy „Technologie” – magazyn dla wszystkich zainteresowanych nowinkami technologicznymi, motoryzacją, komputerami, grami i gadżetami. Użytkownik znajdzie tu także dużo materiałów multimedialnych.

Niedzielna propozycja „Wokół nauki” to magazyn poświęcony odkryciom naukowym – przede wszystkim w dziedzinie medycyny. Obok dużych artykułów, użytkownik znajdzie tu felietony z pogranicza nauk przyrodniczych i ścisłych, filozofii oraz nauk politycznych, przegląd nowinek naukowych, informacje ze środowiska akademickiego, odpowiedzi na pytania czytelników oraz recenzje najciekawszych książek popularnonaukowych. Ważną częścią magazynu będą filmy popularnonaukowe i podróżnicze.

„Strefa wiary” – to magazyn ekumeniczny, w którym będzie można znaleźć odpowiedzi na pytania trudne i kontrowersyjne, związane z duchową sferą życia. W magazynie będą poruszane zagadnienia społeczno-religijne, związane nie tylko z religią katolicką, ale i innymi wyznaniami.

Dobrze znane już użytkownikom moduły: „Wiadomości”, „Gospodarka”, „Sport”, „Kultura” i „Gry”, zostały poszerzone o kolejne kategorie: „TechNowinki” – czyli nowości ze świata motoryzacji i nowych technologii, „Magiel” – lekkie informacje rozrywkowe i towarzyskie oraz „Gorące” – zestawy najpopularniejszych dyskusji na forum, najchętniej oglądanych teledysków, zwiastunów filmowych, relacji TV i fotoreportaży, najczęściej odwiedzanych blogów etc.

Użytkownicy użytkownikom

Nowa strona główna znacznie lepiej prezentuje bogactwo treści społecznościowych, które powstają w obrębie portalu Onet.pl, na forum, w serwisie blogowym i wielu innych miejscach. Oprócz ich obecności w magazynach tematycznych wydzielono także specjalny obszar strony, magazyn o nazwie „Waszym zdaniem”, w którym swoje miejsce znajdą najciekawsze dyskusje na forach i czacie, artykuły z blogów, zdjęcia, filmy i digarty.

Znaleźliśmy miejsce również dla tych użytkowników, którzy tworzą ciekawe treści, ale niekoniecznie na bieżące, nagłaśniane w mediach tematy. W gigantycznej blogosferze Onetu można znaleźć wszystko: ludzkie dramaty, pasje, tęsknoty, przyjaźnie, talenty i wielkie emocje, które trudno jest zamknąć w ramy nawet tak nowoczesnego medium, jakim jest Onet.pl. Rubryka „Waszym zdaniem” ma uchylić okno do tego niezwykłego świata – mówi Marek Soból, szef pionu społeczności portalu Onet.pl.

Precyzyjny system wyszukiwania

Wraz ze wzbogaconą stroną główną, Onet.pl wdrożył także nowy system wyszukiwania treści i usług w portalu. W odpowiedzi na swoje zapytanie, użytkownik otrzymuje przejrzyście zorganizowane i atrakcyjnie zaprezentowane wyniki z portalu Onet.pl oraz z zasobów światowego Internetu.

Kolejnym niezwykle użytecznym narzędziem na nowej stronie głównej są podręczne wyszukiwarki związane z bazami w serwisach: Zumi, Moto, Aukcje, Nieruchomości, Praca, Randki, Zakupy i Słowniki, które odsyłają użytkownika bezpośrednio do wyników wyszukiwania w danym serwisie. Dzięki nim z poziomu strony głównej Onet.pl można szybko wyszukać oferty motoryzacyjne, znaleźć produkt, firmę czy usługę w danej okolicy, umówić się na randkę, sprawdzić znaczenie obcych słów w języku polskim.

MójOnet

Absolutną nowością jest kolumna „MójOnet” – zbiór atrakcyjnych graficznie, podręcznych narzędzi i informacji personalizowanych przez użytkowników, którzy wedle własnych potrzeb mogą zbudować dowolne zestawy modułów informacyjnych i usługowych z kilkuset różnych źródeł – zarówno pochodzących z Onetu, jak i spoza niego. „MójOnet” może zawierać np. czytnik kanałów rss z dowolnego serwisu dostępnego w światowej sieci, kalendarz, kursy walut, prognozy pogody, okno poczty, zegarek i wiele innych gotowych narzędzi. „MójOnet” jest elementem strony głównej i nie wymaga instalacji dodatkowego oprogramowania.

Kampania e-mocje

Równolegle z prezentacją nowej strony rusza kampania wizerunkowa Onet.pl pod hasłem „Onet e-mocje”. Podkreśla wielowymiarowość Onetu jako medium dostarczającego informacje, które inspirują użytkowników do wyrażania emocji, a jednocześnie pozwalającego natychmiast uwidocznić je w komentarzu. Kampania będzie prezentowana w prasie, radiu, telewizji i internecie.



Onet.pl jest największym i najpopularniejszym portalem internetowym w Polsce.

W styczniu 2008 r. Onet.pl odwiedziło 9,8 miliona internautów z Polski, co potwierdza że jest to najpopularniejszy w kraju portal internetowy. W styczniu Onet.pl pokonał kolejny rekord – polscy użytkownicy Onet.pl dokonali ponad 4 miliardów odsłon miesięcznie, co jest najlepszym wynikiem w historii portalu. Łączny czas spędzony na stronach portalu wyniósł w styczniu 71 milionów godzin co także jest najlepszym wynikiem w historii portalu. Wśród wszystkich portali Onet.pl jest liderem zarówno pod względem liczby użytkowników, łącznej liczby przeczytanych stron, jak i łącznego czasu spędzanego na portalu. Onet.pl odwiedza o 1,5 miliona więcej użytkowników niż Wirtualną Polskę, o 2,3 miliona więcej niż Interię, o 2,5 miliona więcej niż o2.pl oraz o 3,4 miliona więcej niż Gazetę Na Onet.pl dokonano 2 razy więcej odsłon niż na Interii, czy Wirtualnej Polsce. Użytkownicy O2.pl przeglądali 3,9 razy stron mniej a Gazety.pl 9,1 razy stron mniej. (Megapanel PBI/Gemius, styczeń 2008 r.).

dodajdo.com

1 komentarz:

Anonimowy pisze...

A mnie interesuje iloma reklamami bombarduje Onet swoich uzytkownikow w ciagu takiego rekordowego miesiaca. Ile tzw "ad impressions" przypada na jednego internaute korzystajacego z tego nowgo dobrodziejstwa? W imie transparentnosci i internetowej "freedom" warto moze byloby wiedziec.