środa, 28 maja 2008

Internet Polska 2007 - raport IAB



Wydatki na reklamę online za 2007 rok wyniosły prawie 743 mln zł, wyprzedzając reklamę radiową. Daje to 8,7% udziału w całym rynku reklamowym - wynika z raportu opublikowanego we wtorek przez Interactive Advertising Bureau Polska oraz PricewaterhouseCoopers Polska.

Raport jest dostępny tutaj.

Polski internet 2007 to też:

- liczba internautów powyżej 15 roku życia szacowana na 12,9 mln (Megapanel szacuje liczbę internautów powyżej 7 roku życia na 14,1 mln)
- wg GUS dostęp do sieci miało 41% gospodarstw domowych
- wydłuża się czas spędzany przez Polaków on-line – w 2007 wynosił średnio 38godzin 12 minut miesięcznie (XII.2007)
- 42,4 % wydatków reklamowych idzie na formy displayowe
- 18% Polaków zrobiło choć raz w życiu zakupy przez internet (w 2007 roku 45% internautów)
- 22% internautów brało udział w handlu na platformach aukcyjnych (XII.2007)

Komentarze osób z branży:

Jarosław Sobolewski – IAB Polska


Bartosz Drozdowski – Arbomedia


Piotr Kowalczyk – IAB Polska


Paweł Ożarowski – PricewaterhouseCoopers

dodajdo.com

Brak komentarzy: