poniedziałek, 25 sierpnia 2008

Preferencje muzyczne internautów - raport Infomuzyka.pl


Najczęściej śpiewamy w domu, podczas jazdy samochodem lub pod prysznicem - wynika z pierwszego badania preferencji muzycznych Polaków, przeprowadzonego na zlecenie serwisu Infomuzyka.pl.

Badanie miało sprawdzić, czy korzystanie z internetu wpływa na preferencje muzyczne jego użytkowników. Raport zawiera informacje dotyczące sposobów dotarcia do muzyki, wiedzy muzycznej, zdolności muzycznych, uczestnictwa w wydarzeniach oraz ulubionych gatunków i wykonawców.

- Polacy wysoko oceniają swoją wiedzę muzyczną, natomiast dotyczy ona głównie zespołów, które często są popularyzowane w mediach. Z badania wynika, że większości z nas wystarczają utwory, które znamy z radia czy telewizji, z którymi jesteśmy osłuchani. Internet jednak sprzyja samodzielnym poszukiwaniom jeszcze nie odkrytych muzycznych talentów i trendów - mówi Angelika Przeździęk, odpowiedzialna za rozwój serwisu Infomuzyka.pl.

Badanie pokazuje również, że obecnie częściej słuchamy muzyki z komputera (40,7%) niż w radiu (38,7%), a wiedzę muzyczną czerpiemy z internetu. Ponad 50% respondentów twierdzi, że zna się na muzyce, przy czym tylko 17,8% jest zainteresowanych dalszym poszerzaniem wiedzy (wśród nastolatków to 30,5% wskazań). Zapytani o uczestnictwo w wydarzeniach muzycznych respondenci najczęściej podawali imprezy taneczne, wydarzenia klubowe oraz koncerty plenerowe. Jednocześnie aż 30,4% ankietowanych wskazało, że nigdy nie chodzi do teatrów muzycznych i filharmonii.

Badanie przeprowadziła firma ARC Rynek i Opinia wśród użytkowników serwisu e-panel.pl w dniach 29 maja - 1 czerwca.

***
Uruchomiony w sierpniu 2007 roku serwis muzyczny Infomuzyka.pl należy do grupy serwisów rozrywkowych Agory. Serwis prezentuje najświeższe wiadomości, wywiady, recenzje, zapowiedzi koncertów i wydarzeń muzycznych. Serwis co miesiąc odwiedza około 430 tys. internautów. (źródło: Megapanel PBI/Gemius, czerwiec 2008).

dodajdo.com

Brak komentarzy: