czwartek, 25 września 2008

Jak odnieść sukces w Chinach?



Ponad 150 marketerów zebrało się w Pekinie 18 i 19 września na V China Branding Roundtable.

Efekty konferencji zostały zebrane w 8 zasad, które pomoga osiągnąć markom sukces w Chinach.

Zasada nr 1 (powyżej)
Chiny się zmieniają, a Ty?

Czy doświadczamy odrodzenia się nacjonalizmu? Czy raczej chińscy konsumenci nie są już rozkochani w produktach tylko dlatego, że są one zachodnie? W każdym razie, pojawia się trend wśród lokalnych konsumentów, którzy zaczynają preferować lokalne marki. Dla chińskich firm to otwiera nowe możliwości budowy poteżnych marek zarówno w, jak i poza Chinami. Dla przedsiębiorstw międzynarodowych, oznacza to, że poprzeczka jest podniesiona wyżej – wyzwaniem jest stworzenie prawdziwego, wiarygodnego wizerunku marki wśród chińskich konsumentów.

Zasada nr 2
Nie wierz ślepo swojej intuicji, znajdź czas aby poznać mnie.

Otwarcie Chin daje marketerom duże szanse, ale mało informacji o konumentach. Intuicja nadal na czele. Na dzisiejszych dojrzałych rynkach coraz więcej dobrych danych jest dostępnych, które mogą być nieocenione w środowisku, gdzie konkurencja jest zaciekła, a marże i budżety kurczą się. Ale co się dzieje, gdy nowe dane wypływają w obliczu nieocenionej intuicji?

Zasada nr 3
Siła marketingu szeptanego w Chinach polega na tym, że firmy przykładają większą uwagę do komunikacji w sytuacjach kryzysowych.

Media cyfrowe i sieci społecznościowe stworzyły środowisko, w którym słowo rozprzestrzenia się wśród konsumentów szybko zarówno w Chinach, jak wszędzie na świecie. Firmy ignorują sprawy, odpowiadając powoli na obawy konsumentów lub co gorsze przekomarzają się online. Czy istnieje dziś rynek, gdzie dobra komunikacja kryzysowa jest bardziej istotna?

Zasada nr 4
Nie tylko rozmawiaj o mnie, rozmawiaj ze mną.

Trudno ignorować cyfry. Największa populacja internetowa na świecie. Więcej osób spędza w Internecie więcej czasu niż gdziekolwiek indziej. Więcej blogerów, forów i biuletynów. Jak firmy mogą wykorzystać sieci społeczne w celu lepszego angażowania konsumentów na swoich warunkach?

Zasada nr 5
Jesteś gotowy być liderem w erze innowacji?

Jeśli ludzie mają zastanawiał się, gdzie są chińskie innowacji, takie firm jak Haier, Lenovo, Taobao i Baidu stanowią odpowiedź. Nowa gospodarka zachęca do tworzenia tysięcy małych i średnich przedsiębiorstw na terenie całego kraju. Czy jesteśmy świadkami odrodzenia się innowacji w Chinach, a jeśli tak co za tym stoi?

Zasada nr 6
Jeżeli zielony to nie tylko kolor i przekaz marketingowy – udowodnij to.

Cyfry się rozkładają. Badania ImagePower China Green Brands pokazują, że 69 procent konsumentów płaciłoby premię dla produktów przyjaznych środowisku. To więcej niż w USA lub Wielkiej Brytanii. Jakie masz możliwości wykorzystania tej szansy?

Zasada nr 7
Tak, kocham Yao Minga, przypomnij mi, dlaczego powinno mnie to obchodzić, że używa Twojego produktu?

Igrzyska Olimpijskie pokazały zarówno wzloty, jak i upadki wizerunków gwiazd wykorzystanych do promocji marek. Konsumenci nadal rozmawiają online o poparciu dla sportowców i wiarygodności marki. Jak zmieniły się zasady wykorzystywania sportowców i celebrities, do budowy marek?

Zasada nr 8
Oczekujemy produktów o dobrej jakości – więc, jak z Twoim serwisem?

Jakości produktu szybko staje się podstawą. Konsumenci chcą dziś więcej od firm i marek. Jak Twoje inwestowanie w programy obsługi klienta, szkolenia lub nowe usługi pomaga w zróżnicowaniu Twojej marki lub produktów?

Więcej znajdziecie tutaj.

dodajdo.com

Brak komentarzy: