środa, 17 września 2008

Najpopularniejsze przeglądarki w Europie Środkowo-Wschodniej

Firma Gemius przedstawia ranking najpopularniejszych przeglądarek internetowych dla wybranych krajów Europy Środkowo-Wschodniej: Czech, Litwy, Polski, Ukrainy i Węgier. Jak wynika z badania gemiusTraffic, na Ukrainie udział odsłon wykonanych przez krajowych internautów za pośrednictwem przeglądarek z grupy Opera wyniósł aż 25,4 proc.

Popularność przeglądarek internetowych prezentowana jest dzięki badaniu gemiusTraffic. Celem badania realizowanego przez firmę Gemius jest dostarczenie aktualnych i rzetelnych informacji o zachowaniu internautów na witrynach internetowych oraz stosowanych przez nich rozwiązań technicznych. Badanie jest realizowane m.in. w Polsce, Czechach, na Litwie, Węgrzech oraz Ukrainie.


Źródło: gemiusTraffic, 22 - 28 lipca 2008

W zestawieniu grup przeglądarek koncern z Redmond wciąż utrzymuje się na pierwszej pozycji, choć powoli traci udziały w rynku. W okresie od lipca 2007 do lipca 2008 spadł odsetek odsłon dokonywanych z przeglądarek z grupy MSIE. Największy odnotowano na Ukrainie – aż o 16,3 pkt proc. Na Litwie udział odsłon wykonanych z tej grupy przeglądarek zmniejszył się o 11,3 pkt proc., w Polsce spadł o 10,3 pkt proc., na Węgrzech o 8,8 pkt proc. W Czechach odnotowano najmniejszy spadek (6,8 pkt proc.), dzięki czemu w tym kraju odsetek odsłon wykonanych za pośrednictwem przeglądarek z grupy MSIE jest najwyższy wśród analizowanych państw (64,6 proc.).

Na przestrzeni analizowanych dwunastu miesięcy, przeglądarki z grupy Firefox cechowała duża dynamika rozwoju. Wielokrotne aktualizacje dla wersji 2.0 oraz wprowadzenie w czerwcu 2008 na rynek Firefoksa 3 miały spory wpływ na wzrost udziału tej grupy przeglądarek w liczbie odsłon na terenie badanych państw. W okresie od lipca 2007 do lipca 2008 udział odsłon wykonanych za pośrednictwem tych przeglądarek wzrósł na Litwie o 10,2 pkt proc., w Polsce zwiększył się o 9,6 pkt proc., na Węgrzech o 9,1 pkt proc., zaś w Czechach i na Ukrainie o ok. 6 pkt proc. W lipcu 2008 największy poziom wykorzystania przeglądarek z grupy Firefox odnotowano w Polsce (40,5 proc.).


Źródło: gemiusTraffic, dane tygodniowe dla okresu lipiec 2007 - lipiec 2008

Przeglądarki sygnowane marką Opera cieszą się największym zainteresowaniem wśród mieszkańców Ukrainy. W lipcu 2007 odsetek odsłon dokonywanych z tej grupy przeglądarek wyniósł 15,3 proc., by rok później zbliżyć się do 25,4 proc. To jedyny taki spektakularny wzrost wykorzystania przeglądarek z grupy Opera w analizowanych krajach. W Czechach i na Litwie udział odsłon dokonanych za ich pośrednictwem zwiększył się jedynie o 1 pkt. proc. na przestrzeni ostatnich dwunastu miesięcy. W Polsce wzrost nie przekroczył 1 pkt proc., zaś na Węgrzech odsetek odsłon prawie nie uległ zmianie.


Źródło: gemiusTraffic, dane tygodniowe dla okresu lipiec 2007 - lipiec 2008

Zestawienie prezentujące m.in. popularność przeglądarek internetowych, systemów operacyjnych oraz wyszukiwarek w poszczególnych krajach Europy Środkowo-Wschodniej są prezentowane na bieżąco w serwisach: Ranking.pl (wyniki dla Polski), Rankings.cz (wyniki dla Czech), Rankings.hu (wyniki dla Węgier), Ranking.lt (wyniki dla Litwy) i Ranking.com.ua (wyniki dla Ukrainy). Dane aktualizowane są co tydzień, a internauci zainteresowani regularnym otrzymywaniem informacji prosto do skrzynek pocztowych mają możliwość subskrypcji newslettera. Od 18 września 2008 Gemius będzie prezentował statystyki dla przeglądarki internetowej Google Chrome. Nowa aplikacja firmy Google Inc., znanej głównie z popularnej wyszukiwarki, zadebiutowała na początku tego miesiąca.

O badaniu – badanie gemiusTraffic dostarcza informacji o zachowaniu internautów na witrynach internetowych oraz stosowanych przez nich rozwiązaniach technicznych. Dane gromadzone są przy zastosowaniu skryptów zliczających umieszczonych w kodzie strony WWW. Dzięki badaniu otrzymujemy szczegółowe informacje na temat popularności systemów operacyjnych, przeglądarek internetowych, wyszukiwarek, a nawet miejsca pochodzenia internauty.

Gemius SA– firma badawcza, lider i prekursor w dziedzinie badań internetu w Europie Środkowo-Wschodniej. Na rynku polskim istnieje od 1999 roku, oferując profesjonalne rozwiązania badawcze, usługi analityczne i doradcze dla wszystkich podmiotów tego rynku. Firma oferuje szeroki wachlarz kompleksowych badań dotyczących m.in. zachowania internautów na witrynach (gemiusTraffic), ich profilu społeczno-demograficznego (gemiusProfile), czy też skuteczności prowadzonych w internecie kampanii reklamowych (gemiusEffect). We współpracy ze spółką Polskie Badania Internetu, Gemius prowadzi całościowe badanie oglądalności witryn i aplikacji internetowych – Megapanel PBI/Gemius.

dodajdo.com

Brak komentarzy: