poniedziałek, 20 października 2008

Never Ending Friending


Portale społecznościowe – przyszłość i dzień dzisiejszy Internetu. Nowe obszary interakcji, nowe formy związków międzyludzkich. Miliony użytkowników, tysiące odsłon każdego dnia. Jaki potencjał prezentują pod kątem marketingowym? Czy w serwisach społecznościowych można skutecznie promować markę? Czy warto poznać specyfikę relacji w społecznościach i odkryć, jak stać się ich prawdziwym przyjacielem?

14 października w siedzibie Agory odbyło się VIII seminarium z cyklu „Rewolucja w komunikacji”. Tematem spotkania były wyniki badania o nazwie „Never Ending Friending”, które pokazują siłę relacji oraz potencjał społeczności interaktywnych w komunikacji marketingowej.

Agencja komunikacji interaktywnej Hypermedia (Isobar), przeprowadziła na przełomie sierpnia i września 2008 roku polska edycję badania o nazwie „Never Ending Friending”. Badanie zostało zrealizowane na wybranych polskich serwisach społecznościowych przy współpracy agencji badawczych Synovate oraz Gemius SA.

Inspiracją i podstawą do polskiej edycji „Never Ending Friending”, było badanie jakie w 2007 roku sieć Isobar oraz dom mediowy Carat przeprowadziły w Stanach Zjednoczonych. Badanie dotyczyło przede wszystkim użytkowników serwisu społecznościowego MySpace, a jego celem było zrozumienie wpływu serwisów społecznościowych na codzienne życie ich użytkowników, analiza wzrostu i siły marketingowej tych serwisów oraz poznanie ich znaczenia w budowaniu marek.

Celem pierwszej, polskiej, edycji badania „Never Ending Friending” było zrozumienie, jaką rolę pełnią serwisy społecznościowe w życiu polskich internautów i w jaki sposób korzystają oni z takich stron. Wyniki naszych badań są szczególnie istotne z punktu widzenia marketera, ponieważ pokazują w jaki sposób można efektywnie wykorzystać obecność marki w serwisach społecznościowych. Analizy posłużyć mogą do zbudowania prawdziwie przyjacielskich relacji z uczestnikami tych portali, a ostatecznie przyczynić się do stworzenia istotnych relacji z grupą docelową. Budowanie silnych i pozytywnych relacji z użytkowników z marką, wpływa na kreowanie wizerunku samego marketera.

Pozostałe prezentacje z Never Ending Friending dostępne są tutaj.


Prezentacja Jana Zająca (Rewolucja w komunikacji)- Jak psychologia społeczna wyjaśnia zachowanie i preferencje użytkowników serwisów społecznościowych?

dodajdo.com

Brak komentarzy: