środa, 8 października 2008

SARE publikuje coroczny raport o e-mail marketingu


Google i Wirtualna Polska to najpopularniejsi dostawcy bezpłatnych skrzynek pocztowych w Polsce. 60 proc. użytkowników korzysta jednak przynajmniej z trzech różnych adresów e-mail - wynika z przeprowadzonego przez SARE piątego badania wykorzystania poczty elektronicznej w Polsce.

Większość osób otrzymuje od 11 do 20 e-maili dziennie i od trzech do pięciu newsletterów tygodniowo. Wśród odbieranych wiadomości znajduje się nieco mniej spamu niż w zeszłym roku. Istotnie wzrosło wykorzystanie różnego rodzaju zabezpieczeń związanych z korzystaniem z poczty elektronicznej.

Już ponad trzech na czterech badanych świadomie korzysta z filtrów antyspamowych, 66 proc. wykorzystuje blokadę wyskakujących okienek pop-up, a prawie niemal co drugi ankietowany blokuje obrazki zaciągane do otwieranej wiadomości e-mail z zewnętrznych serwerów.

Niezmiennie popularna wśród badanych jest komunikacja newsletterowa. Elektroniczne biuletyny otrzymuje dziewięciu na dziesięciu ankietowanych. Najczęściej są to dzienniki internetowe i newslettery reklamowe. W tym roku po raz pierwszy wśród przebadanych firm liczba tych, które wykorzystują e-mail marketing przekroczyła liczbę tych, które z niego nie korzystają. Aż sześciu na dziesięciu menedżerów odpowiedzialnych za kształtowanie polityki informacyjnej w swoich firmach planuje zwiększenie intensywności działań promocyjnych wykorzystujących pocztę elektroniczną, a zaledwie 6 proc. badanych nie zamierza wykorzystywać w przyszłości e-mail marketingu.

Realizowany przez SARE projekt jest jedynym w Polsce cyklicznym badaniem dotyczącym sposobu korzystania z poczty elektronicznej. Jego celem jest poznanie preferencji dotyczących komunikacji e-mailingowej oraz ukazanie zmian jakie zachodzą w tej materii na przestrzeni lat. W tym roku 2123 ankietowanych odpowiedziało na 35 pytań dotyczących sposobu postrzegania i wykorzystania tego medium. Opublikowany na tej podstawie raport zawiera cenne informacje, które pomogą firmom planującym działania e-mail marketingowe. Jego pełna wersja dostępna jest tutaj.

Patronat merytoryczny nad badaniem objęło IAB Polska oraz Stowarzyszenie Marketingu Bezpośredniego. Jego piątą edycję wspierali: Brief.pl, GoldenLine, Interaktywnie.com, Mediarun.pl, Nowoczesna Firma oraz Radio PiN.

dodajdo.com

Brak komentarzy: