wtorek, 17 lutego 2009

Marki RTV - raport ON BOARD PR i PBS DGA



77% Polaków oczekuje od marek RTV innowacyjności. Każda marka jest jednak postrzegana inaczej. Kto jest największym innowatorem? Sony, Panasonic czy może Philips? Skąd klienci czepią wiedzę o markach?

Jak wynika z badań przedstawionych w raporcie „Marki RTV” przygotowanym przez On Board PR w oparciu o badania PBS DGA, innowacyjność sprzętu radiowo-telewizyjnego to wymóg zdecydowanej większości nabywców w Polsce. Aż 77% osób deklaruje, że wybierając sprzęt RTV zwraca uwagę na innowacyjność, zastosowanie nowych rozwiązań.

Wśród marek, które Polacy uważają za najbardziej innowacyjne zdecydowanie wygrały: Sony (47% osób umieszcza ją na liście związanych z największą liczbą unowocześnień), Panasonic (40%) i Philips (36%).

Percepcja marki jest pochodną wielu czynników – komentuje Tomasz Dziedzic z PBS DGA – nie tylko przekazów promocyjnych, ale też cech produktów i osobistych doświadczeń konsumentów

W marketingu istnieje prawo pierwszeństwa. Zasada jest prosta – jeśli ktoś ogłosi coś jako pierwszy, właśnie on będzie cieszyć się uznaniem. Podobnie jest z innowacyjnością. Komunikacja wprowadzania nowych rozwiązań jest kluczowym zagadnieniem dla budowania silnej marki – dodaje Norbert Kilen z On Board PR.

W badaniach przeprowadzonych przez PBS DGA i On Board PR zostały również wyłonione najbardziej rozpoznawalne marki RTV w Polsce. Pierwsze miejsca przypadły markom Panasonic (85,6%), Philips (85,3%), Sony (85,0%). Wśród męskiej części respondentów Panasonic zdecydowanie dystansuje konkurencję – znajomość tej marki przewyższa w tej grupie 90%. Z kolei wśród kobiet najbardziej rozpoznawalnym producentem sprzętu RTV jest Philips.

Stopień oczekiwania innowacyjności różni się w zależności od grupy społecznej. Szczególnie wrażliwi są na tym punkcie mężczyźni – 81% z nich deklaruje, że to dla nich istotne kryterium przy wyborze marki kupowanego urządzenia. Grupą dla której nowoczesność sprzętu stanowi wyjątkowo ważne kryterium wyboru są przedsiębiorcy i właściciele firm – aż 96% z nich oczekuje innowacyjności od sprzętu RTV.

Raport Marki RTV przedstawia też źródła informacji i opinii o sprzęcie RTV, które cenią Polacy. Przed podjęciem decyzji o zakupie Polacy najchętniej radzą się znajomych i rodziny (56% odpowiedzi). Na drugim miejscu cenią opinie sprzedawców (32%), a w dalszej kolejności informacje znalezione w Internecie (24%).

Pod tym względem branża RTV nie różni się wiele od innych sektorów gospodarki. Tutaj również istotnym elementem strategii komunikacji marek pozostaje sprzedawca, który swoją pozytywną, lub krytyczną opinią jest w stanie przekreślić wysiłki marketingowe silnej marki, jak i wspomóc zaufanie do marki mało znanej – komentuje Norbert Kilen z On Board PR.

dodajdo.com

1 komentarz:

Blogger pisze...

Quantum Binary Signals

Get professional trading signals sent to your cell phone every day.

Follow our signals NOW & gain up to 270% per day.