niedziela, 15 lutego 2009
Yandex i rynek reklamy w Rosji
Rynek reklamy kontekstowej w Rosji w 2008 roku wyniósł 8.9 miliarda rubli (357 mln USD) – 60% całości wydatków reklamowych, rynek reklamy displayowej wyniósł 5,8 mld rubli (233 milionów USD) – 40% wydatków na reklamę.
Rynek reklamy kontekstowej przyrósł o 61% w stosunku do roku poprzedniego (najwięksi reklamodawcy to firmy budowlane (15% udziału), producenci samochodów (13%), producenci przemysłowi (11%) i przedstawiciele usług finansowych (11%)
Rynek reklamy graficznej wzrósł o 46% w stosunku do 2007 roku. Najwięcej wydawali producenci samochodów (27%), firmy branży FMCG (22%), telekomy (13%) i producenci sprzętu AGD (8%).
Yandex, który wygenerował 85% z 255 mln USD przychodu w 2008 roku z reklamy kontekstowej ma 71% udziału w rynku tejże reklamy. (Google ma około 8%).
Wartość Yandexu wynosi 14.7 miliarda rubli (590 milionów dolarów) – wzrosła w stosunku do 2007 roku o 55%.
Udział Yandexu w rynku wyszukiwarek w Rosji wynosi 56%, Google ma 23%.
Yandex to skrót od "yet another indexer".
Źródło: Quintura Blog.
Etykiety:
google,
rosja,
wyszukiwarka,
yandex
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz