poniedziałek, 30 marca 2009

Diagnoza Internetu 2009: jacy naprawdę są Polacy w internecie?


24 marca w siedzibie Agory odbyło się X seminarium z cyklu „Rewolucja w komunikacji”. Temat spotkania to: „Diagnoza Internetu 2009: jacy naprawdę są Polacy w internecie?”.
Tematyka spotkania została poświęcona „Diagnozie Internetu”, pierwszemu tak dużemu badaniu polskich użytkowników sieci przeprowadzonemu wyłącznie w internecie. Badanie autorstwa portalu Gazeta.pl i SWPS to złożona analiza intensywności, korzystania, preferencji, motywacji i potencjału cyfrowego tych użytkowników.
W trakcie seminarium przedstawiono i omówiono wyniki projektu badawczego ze szczególnym uwzględnieniem tematyki cyfryzacji oraz motywacyjnych wzorców korzystania z internetu.
W drugiej części skupiono się na krótkich prezentacjach „praktyków celów” czyli przyjrzano się kto w polskim internecie i w jaki sposób realizuje skuteczne strategie biznesowe oparte na wyodrębnionych w „Diagnozie” celach korzystania z sieci.

Program:

część pierwsza
temat: Cyfryzacja 2.0: potencjał cyfrowy a wykorzystanie internetu
(prezentacje i panel dyskusyjny)

Przedstawienie wyników badania „Diagnoza Internetu 2009” - Dr Krzysztof Krejtz, Instytut Społecznej Psychologii Internetu i Komunikacji SWPS
(pobierz prezentację)

Jak w Polsce wygląda jakość dostępu, szybkość łącza, konkurencja na rynku usług internetowych? - Anna Streżyńska, Urząd Komunikacji Elektronicznej
(pobierz prezentację)

Co w świetle „Diagnozy Internetu” ze strategią rozwoju społeczeństwa informacyjnego? - Witold Drożdż, MSWiA, przewodniczący Międzyresortowego Zespołu ds. Realizacji Programu „Polska Cyfrowa”

Co z ustawą przyspieszającą inwestycje w internet? - Magdalena Gaj, Ministerstwo Infrastruktury

Czy polskie społeczeństwo umie mądrze korzystać z cyfrowych usług? - Karol Wieczorek, Netia

Internet w Polsce jako narzędzie państwowe, społeczne czy biznesowe? - Dr Marcin Kowalczyk, autor książki „E-urząd w komunikacji z obywatelem”

część druga
temat: Intensywność wykorzystania internetu. Kto w internecie umie zarabiać na realizacji prze internautów poszczególnych celów? (prezentacje i panel dyskusyjny)

Ciąg dalszy wyników badania „Diagnoza Internetu 2009”: po co właściwie internauci są w sieci? - Dr Marzena Cypryańska, SWPS; Dr Izabela Krejtz, Instytut Psychologii PAN

Cel finansowy: projekt Kontomierz - Tomasz Adamczyk, Artegence

Cel społeczny: Nasza-klasa.pl - Dominik Kaznowski, Xevin Consulting

Cel informacyjny: „Gazeta Wyborcza” w Internecie - Edward Krzemień, Wyborcza.pl (pobierz prezentację)

Cel praktyczny: poszukiwanie pracy w internecie - Dominik Matuzewicz, Monster Worldwide Polska (pobierz prezentację)

Cel komputerowy: rozwiązywanie problemów, ściąganie oprogramowania - Dr Jarosław Milewski, koordynator techniczny badania „Diagnoza Internetu”

Cel kreatywny: dzielenie się twórczością - Dr Alek Tarkowski, koordynator Creative Commons Polska

dodajdo.com

Brak komentarzy: