wtorek, 24 marca 2009

Wydatki na promocję w Internecie


IAB Polska oraz PricewaterhouseCoopers podczas konferencji Media Trendy 2009 ogłosiły wyniki badania Adex i Creativex dotyczące wydatków reklamowych w internecie. W 2008 roku firmy wydały na reklamę w sieci wydany 1,174 mld PLN brutto - o 58% proc. więcej niż w roku 2007. Nadal dominuje reklama displayowa. Udział reklamy efektywnościowej (model CPA) w całości wynosi 14%, reklamy video 7%.

Badanie wydatków na reklamę internetową oparte jest na danych od największych podmiotów na polskim rynku - wyjątek to Google - wartości sprzedaży na rynku polskim jest szacowana.
Do badania AdEx zostało zaproszonych przez IAB Polska ponad 80 podmiotów biorących udział w sprzedaży powierzchni reklamowej onlinew Polsce. Do dnia 19 marca 2009 r. firma PricewaterhouseCoopers otrzymała wypełnione ankiety od 29 podmiotów.

Wydatki na kreacje w Internecie w Polsce w roku 2008 wyniosły 101,9 mln PLN (126,6 mln PLN z uwzględnieniem mediów).

Do badania CreativEX zostało zaproszonych przez IAB Polska 30 najbardziej znanych agencji interaktywnych oraz sieciowych agencji reklamowych wybranych przez przedstawicieli grupy roboczej „Agencje interaktywne” w IAB Polska. Udział w badaniu wzięło 18 agencji.

dodajdo.com

Brak komentarzy: