czwartek, 9 kwietnia 2009

Rekrutacja w polskim internecie - raport GazetaPraca.pl


Ponad 1 304 tys. ogłoszeń rekrutacyjnych ukazało się w polskim internecie w 2008 roku. Najaktywniejsi w sieci byli pracodawcy z Mazowsza, Śląska i Wielkopolski; najwięcej ogłoszeń kierowano do pracowników sprzedaży, produkcji oraz finansów i księgowości - wynika z raportu „Rekrutacja w polskim internecie" przygotowanego przez internetową platformę kariery GazetaPraca.pl.

Mniej ogłoszeń w 2008 roku
Według danych z raportu GazetaPraca.pl, w 2008 roku ukazało się ponad 1 304 tys. ogłoszeń rekrutacyjnych, co oznacza spadek o ok. 100 tys. w porównaniu z 2007 rokiem. Najwięcej ofert ukazało się we wrześniu oraz kwietniu (średnio 4 tys. ogłoszeń dziennie), a najmniej - w grudniu oraz listopadzie (odpowiednio 2,3 i 2,9 tys. ofert dziennie). W 2008 roku co godzinę publikowano w internecie 148 ofert pracy (średnia miesięczna: 108 tys. ogłoszeń).

Mazowieccy pracodawcy najaktywniejsi
W 2008 roku zarejestrowano w sumie ponad 48 tys. pracodawców poszukujących pracowników poprzez serwisy rekrutacyjne uwzględnione w monitoringu GazetaPraca.pl. Najwięcej pracodawców poszukiwało pracowników w województwach mazowieckim (ponad 27% wszystkich ofert pracy), śląskim i wielkopolskim. Największą dynamikę przyrostu liczby ofert pracy odnotowano w województwach, w których w 2007 roku ukazało się najmniej ogłoszeń. Do najszybciej rozwijających się regionów należą województwa: lubuskie (wzrost o 7%), opolskie (6%) oraz świętokrzyskie i warmińsko-mazurskie (po 3%).

Specjaliści najczęściej poszukiwani
Najwięcej ofert pracy w 2008 roku (ponad 580 tys., 43% wszystkich) przeznaczonych było dla specjalistów nie posiadających wyższego wykształcenia. Największe zapotrzebowanie na takich pracowników odnotowano w kwietniu, czerwcu i wrześniu. Na drugim miejscu pod względem liczby ogłoszeń znalazły się stanowiska dla specjalistów z wyższym wykształceniem, ponad 24% wszystkich zamieszczonych ofert zatrudnienia. Trzecią co do liczebności grupę zawodową stanowili pracownicy fizyczni, do których skierowano ponad 254 tys. ogłoszeń (ok. 19%).

Raport ekspercki „Rekrutacja w polskim internecie" przygotowany został przez zespół specjalistów GazetaPraca.pl. Dane dostarczyła firma Gemius SA. To już kolejny raport na temat rekrutacji w polskim internecie przygotowany przez największy serwis rekrutacyjny w Polsce. Pierwszy raport „Rynek pracy w Polsce - Potencjał rekrutacyjny polskiego internetu" opublikowano we wrześniu 2007 roku.

***
GazetaPraca.pl to internetowa platforma kariery łącząca tysiące pracodawców, pracowników i kandydatów poszukujących pracy. Z serwisu korzysta miesięcznie prawie 1,5 miliona użytkowników*, którzy mają dostęp do ponad 7 tys.** aktualnych ogłoszeń rekrutacyjnych. Oprócz ogłoszeń, w serwisie znajdują się także porady dotyczące kariery, informacje o rynku pracy oraz część społecznościowa i forum.
GazetaPraca.pl powstała we wrześniu 2006 r. Osoby tworzące serwis czerpią wiedzę o rynku pracy i rekrutacji m.in. z 14-letnich doświadczeń rynkowych dodatku „Gazeta Praca" do „Gazety Wyborczej". Współpraca GazetaPraca.pl z dodatkiem „Gazeta Praca" umożliwia pracodawcom rekrutację za pomocą jedynej na rynku oferty dwumedialnej. Dzięki niej ogłoszenia rekrutacyjne ukazują się w tym samym czasie w serwisie internetowym i w prasie docierając do użytkowników GazetaPraca.pl i prawie 2,5 miliona*** czytelników poniedziałkowej „Gazety Wyborczej" z dodatkiem „Gazeta Praca".
* Megapanel PBI/Gemius, styczeń 2009.
** Średnia dzienna, dane własne, grudzień 2008.
*** Polskie Badania Czytelnictwa realizacja MillwardBrown SMG/KRC, styczeń 2009, N = 4 146, wskaźnik CDT-poniedziałek, opracowanie AGORA SA.

dodajdo.com

Brak komentarzy: