czwartek, 9 kwietnia 2009

Zbuduj swoją markę w sieci

Pracujący internauci postrzegają obecność w serwisach społecznościowych dla profesjonalistów jako sposób na znalezienie nowej pracy, ale tylko co trzeci użytkownik zdecydowałby się na zamieszczenie linku do swojego profilu w CV – to wnioski z badania przeprowadzonego przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych (IIBR) i serwis społecznościowy Profeo.pl.

Większość (70,3%) pracujących użytkowników biznesowych portali społecznościowych uważa, że chęć znalezienia nowej pracy jest najważniejszym powodem, dla którego internauci decydują się na założenie profilu w takich serwisach.

Pozostałe, najczęściej wymieniane motywy aktywacji konta w takim portalu, to możliwość poszerzania kontaktów branżowych oraz chęć zaprezentowania własnych kompetencji. Dla prawie połowy badanych powodem obecności w serwisie społecznościowym dla profesjonalistów jest możliwość wymiany wiedzy i dyskusji na forum. Równie często wymienianym celem jest budowanie profesjonalnego wizerunku w Internecie.


Źródło: Satysfakcja z pracy 2009, N = 446, pytanie wielokrotnego wyboru

Tylko 36% badanych, użytkowników społecznościowych serwisów typu biznesowego, dodałoby link do profilu w takim portalu do swojego życiorysu. - Internauci nie wykorzystują w pełni narzędzi dostępnych w biznesowych serwisach społecznościowych. Merytoryczne dyskusje z naszym udziałem lub profesjonalny, zawodowy blog mogą wyróżnić naszą aplikację spośród propozycji innych kandydatów, a to szczególnie ważne, gdy sytuacja na rynku pracy jest trudna i rośnie konkurencja wśród osób poszukujących nowego zajęcia. Prezentacja w serwisie biznesowym ma jednak znacznie więcej zastosowań niż tylko wsparcie procesu rekrutacji. Na świecie tego typu portale są coraz bardziej świadomie wykorzystywane do prezentowania własnej wiedzy, kompetencji i budowania profesjonalnego wizerunku w Internecie. Dobra marka, zbudowana z użyciem społecznościowych narzędzi, może szybko przełożyć się na nowych partnerów biznesowych czy nowe kontrakty – komentuje Marcin Zabielski, prezes Profeo.pl

Pracujący internauci chętnie pochwaliliby się obecnemu szefowi swoim profilem w biznesowym portalu społecznościowym. Połowa badanych (53%) deklaruje, że zaprosiłaby przełożonego do listy kontaktów w takim portalu.


Informacja o badaniu:

Badanie zostało zrealizowane metodą CAWI (Computer Asisted Web Interviewing) od 03. do 16. lutego 2009 roku w ramach projektu „Satysfakcja z pracy 2009”. Próbę dobrano metodą losowania systematycznego użytkowników serwisów internetowych korzystających z bezpłatnej wersji systemu stat24 lub bezpłatnego audytu stat.pl/PBI. Zaprezentowano odpowiedzi 446 pracowników małych, średnich i dużych przedsiębiorstw, którzy zadeklarowali posiadanie profilu w przynajmniej jednym serwisie społecznościowym typu biznesowego (Profeo.pl, GoldenLine.pl, LinkedIn.com, Xing.com lub innym). Wyniki analizowano z wykorzystaniem wagi analitycznej skonstruowanej w oparciu o charakterystykę społeczno-demograficzną badanej populacji (na podstawie badania Omnibus PBS DGA, sierpień-wrzesień 2008).
Interaktywny Instytut Badań Rynkowych (IIBR) - jest agencją badawczą specjalizującą się w realizacji ilościowych badań rynkowych, marketingowych oraz badań wspomagających zarządzanie zasobami ludzkimi. Firma opiera się na połączeniu wiedzy z zakresu nauk społecznych oraz kompetencji w zakresie technologii informatycznych. Jej celem jest wykorzystanie nowatorskich rozwiązań badawczych do formułowania odpowiedzi na pytania Klientów oraz wypracowywanie rozwiązań poprawiających efektywność komunikacji marketingowej. Dostarczając narzędzia do badań w internecie, IIBR pomaga firmom samodzielnie wykorzystywać informacje dostępne za pośrednictwem tego medium.
www.iibr.pl

Informacje o Profeo.pl

Profeo.pl to portal społecznościowy dla profesjonalistów, którzy dbają o swój wizerunek i karierę, chcą rozwijać się zawodowo, wymieniać doświadczeniami i nawiązać nowe kontakty biznesowe. Użytkownicy znajdą tu największą w polskim Internecie bazę ofert pracy i szkoleń, mogą również pozyskać rekomendacje od współpracowników, klientów i kontrahentów. Oprócz standardowych funkcji, w Profeo znajdują się również opcje niewykorzystywane dotąd w serwisach społecznościowych na polskim rynku. Przykładem są galerie i blogi grupowe, komunikator czy statystki odwiedzin, które pozwalają sprawdzić, kto i kiedy oglądał nasz profil.

dodajdo.com

1 komentarz:

Blogger pisze...

Quantum Binary Signals

Get professional trading signals sent to your mobile phone every day.

Follow our trades NOW and gain up to 270% daily.