wtorek, 18 sierpnia 2009

Lato internautów - badanie PBI

Tegoroczne wakacje internauci spędzają aktywnie i w plenerze. Ci, którzy wyjeżdżają, najchętniej samodzielnie organizują wycieczkę. Spędzający czas w mieście pojawiają się na koncertach oraz imprezach kulturalnych na świeżym powietrzu - wynika z sondażu przeprowadzonego przez PBI na próbie internautów w wieku 18-54.

Plany wyjazdowe

Najwięcej osób, spośród tych którzy wyjechali bądź wyjadą (88 proc. spośród zbadanych internautów), samodzielnie organizuje wyjazd turystyczny - 57 proc. Weekendowe wypady za miasto oraz wyjazdy na kilka dni do znajomych lub rodziny deklaruje niemal po 30 proc. respondentów. Wakacje z biurem podróży wybiera 12 proc. Wypad na kilkudniową imprezę plenerową lub kulturalną preferuje 10 proc.


12 proc. badanych poinformowało, że nie planuje wyjazdu. Dla 62 proc. z nich powód stanowi brak pieniędzy. Na brak czasu wskazuje – 37 proc. Nieco więcej niż co trzeci (34 proc.) pełni w wakacje obowiązki zawodowe. Co piąty (20 proc.) nie odczuwa potrzeby wyjazdu i odpoczynku. Niemal tyle samo (18 proc.) deklaruje podjęcie latem pracy zarobkowej. Wyjazd w innym okresie planuje 13 proc. 2 proc. wyjeżdżało już w tym roku.


Imprezy w miejscu zamieszkania

Aktywny udział w letnich imprezach organizowanych w miejscu zamieszkania zadeklarowało 52 proc. ankietowanych. 39 proc. uzależnia swój udział od rodzaju imprez. W miejscowościach 3 proc. respondentów nie organizuje się imprez wakacyjnych.


80 proc. spośród tych, którzy zadeklarowali udział w letnich imprezach (52 proc. wszystkich respondentów) wybiera koncerty muzyczne, a tylko 9 proc. zajęcia oferowane przez domy kultury lub kluby osiedlowe. Niemal co trzeci badany z tej grupy deklaruje swój udział w imprezach na świeżym powietrzu, np. piknikach rodzinnych. Ponad połowa odwiedzi targi lub jarmarki. Inne chętnie wybierane imprezy to wydarzenia sportowe (40 proc.) oraz festiwale filmowe i teatralne (34 proc.).


Czas wolny

PBI spytało również o to, jak internauci, pomijając wyjazdy, spędzają wolne chwile latem. Niemal połowa ankietowanych uznała, że najbardziej lubi spacerować. Po sieci surfuje 41 proc. Czas ze znajomymi spędza 37 proc. ankietowanych. Niemal co trzeci badany internauta czyta latem książki. Opalanie oraz uprawianie sportu to odpowiedzi, na które wskazało po 26 proc. Niemal co piąty respondent wypoczywa na działce lub bierze udział w imprezach plenerowych. „Nicnierobienie” w czasie wolnym wybiera nieco więcej niż co dziesiąty zbadany internauta.


Zmiany wprowadzane latem

Na pytanie o to czy w okresie letnim badani wprowadzają jakieś zmiany - prawie połowa odpowiedziała, że grilluje, urządza w plenerze spotkania ze znajomymi (49 proc.), stara się spędzać więcej czasu poza domem (47 proc.), szukając kontaktu z naturą (46 proc). Aktywne weekendy preferuje 35 proc. ankietowanych. Zaległości w czytaniu nadrabia 23 proc. Tyle samo przechodzi na dietę, ale tylko 4% zapisuje się zajęcia fitness lub uczęszcza na siłownię. Co dziesiąty badany wprowadza latem zmiany w swoim wyglądzie. Respondenci zmieniają fryzury, a także robią tatuaże oraz decydują się na kolczyki. Jedynie 8 proc. ankietowanych nie wprowadza w okresie wakacyjnym żadnych zmian do swojego życia.


Notka metodologiczna

Badanie na zlecenie PBI zrealizował IMAS International na próbie 502 internautów w wieku 18-54 lata. Pytania zadano w ramach badania Omnibus Online w dniach 16-20 lipca 2009.

O PBI
Polskie Badania Internetu to firma badawcza powołana przez czołowych wydawców internetowych w Polsce, właścicieli największych krajowych witryn internetowych: Gazeta.pl, Interia.pl, Onet.pl, Wirtualna Polska i Rzeczpospolita OnLine - w celu stworzenia standardu badań internetu w Polsce.

PBI promuje wiarygodne i rzetelne badania polskiego internetu, jako nieodzowne narzędzia dla podmiotów korzystających z reklamy on-line.

Misją PBI jest przyczynienie się do rozwoju polskiego internetu, jako medium zbadanego i tym samym wiarygodnego dla reklamodawców, agencji reklamowych inwestorów oraz firm, których działalność jest związana z internetem.

PBI prowadzi badanie Megapanel PBI/Gemius, stanowiące standard pomiaru oglądalności witryn internetowych w Polsce. Badanie jest wykonywane na zlecenie PBI przez firmę Gemius SA.

PBI realizuje również badania marketingowe typu: ad-hoc, syndykatowe oraz badania niekomercyjne, promujące wiedzę na temat rynku i medium, jakim jest internet.

dodajdo.com

2 komentarze:

Blogger pisze...

New Diet Taps into Pioneering Concept to Help Dieters Lose 15 Pounds within Only 21 Days!

Blogger pisze...

QUANTUM BINARY SIGNALS

Get professional trading signals sent to your mobile phone every day.

Start following our trades today & gain up to 270% daily.