środa, 14 października 2009

Marketing 3.0 - Philip Kotler Tour

Ostatnio głośno m.in. w sieci o Philipie Kotlerze i jego najnowszej książce Chaotics: The Business of Managing and Marketing in the Age of Turbulence. Choć wydana w maju, Philip na jesieni aktywnie ją promuje.



Dla przypomnienia Philip Kotler to jeden z największych autorytetów świata biznesu, legenda-guru marketingu. Jest honorowym profesorem marketingu międzynarodowego S.C. Johnson & Son w Kellogg School of Management przy Northwestern University, Evanston, Illinois.

14 września 2009 pojawił się w Warszawie z wykładem "Czas chaosu - czas nowych możliwości. Najnowsze koncepcje w obszarze marketingu i biznesu".
Poniżej wywiad z Katarzyną Berendą-Ratajczyk członkiem zarządu Bigramu organizatora seminarium z Philipem Kotlerem. Tematem rozmowy była organizacja wydarzenia, opinie na temat seminarium i dlaczego spotkanie Philipa Kotlera wciąż cieszy się popularnością wśród marketerów.



23 września identyczne seminarium odbyło się w Sofii i stamtąd poniżej video na temat kilku poruszanych przez Kotlera kwestii.

Philip Kotler:

O globalizacji i jej związku z marketingiem i biznesem



O zachowaniu w kryzysie (jak to ujął Kotler samochody Hotwheels i Matchbox sprzedają się teraz zdecydowanie lepiej niż GM). I dwa cytaty warte uwagi:

Dalaj Lama:

Easy times are the enemy,
they put us to sleep.
Adversity is our friend,
It wakes us up.

Spokojne czasy są wrogiem,
usypiają naszą czujność.
Porażka jest naszym przyjacielem.
Budzi nas.


I stare chińskie przysłowie:

When the storm comes,
some build walls,
the others build windmills.

Kiedy burza nadchodzi,
jedni budują mury,
inni stawiają wiatraki
.



O destrukcyjnych zmianach i zawirowaniach w otoczeniu zewnętrznym



O walce między przedsiębiorstwami małymi i dużymi (lokalne vs międzynarodowe)



O celach marketingowych, procesach i filozofii



O firmach kochanych przez Amerykanów



O innowacji w firmie Shell



O dwóch działach marketingu – obecne produkty i tworzenie przyszłości



5 i 6 października Philip Kotler pojawił się na Brand ManageCamp 2009 w Las Vegas. Stamtąd pochodzą slajdy dotyczące marketingu 3.0 (via Guy Kawasaki).



Pojęcie marketing 3.0 wydało mi się na tyle ciekawe, że postanowiłem przygotować czytelniejsza wersję tego slajdu.



A co mówił Kotler o marketingu 3.0?

"Moi koledzy i ja uważam, że marketing 1.0 reprezentował podejście mające na celu podkreślenie wyjątkowych cech produktu ( "Tide czyści lepiej", "Volvo jest bezpieczny"). W marketingu 2.0, marketing dodał emocjonalny wymiar dla wzmocnienia przekazu do potencjalnych klientów. Obecnie wkraczamy w marketing 3.0, gdzie handlowcy dodają wymiar duchowy. Marketing 1.0 i 2.0 dotyczył tego jak produkt nam służy. Marketing 3.0 dotyczy tego jak i czy produkt i firma, która go produkuje są wrażliwe na społeczne i gospodarcze problemy, które dotyczą wszystkich. Firmy, które dbają o ekologię i koncentrują się na stworzeniu rzeczywistej wartości, zgodnie z zapotrzebowaniem społeczeństwa będą uprzywilejowane. Nowe media będą coraz bardziej sprzyjały takim "troskliwym" firmom, a to będzie miało wpływ na decyzje zakupowe co raz większej liczby konsumentów.

Marketing 3.0 na przykładzie SC Johnson.



Dla zainteresowanych tematem odsyłam do książki Philipa Kotlera i Johna A. Caslione - Chaos Zarządzanie i Marketing w Erze Turbulencji.

dodajdo.com

1 komentarz:

Blogger pisze...

Quantum Binary Signals

Get professional trading signals sent to your cell phone every day.

Follow our trades today and earn up to 270% daily.