poniedziałek, 1 marca 2010

Rewolucja w komunikacji - Połączeni/podłączeni



Badanie „Młodzi i Media”, poświęcone sposobom konsumpcji mediów przez młode pokolenie, to temat, któremu poświęcone zostało ostatnie seminarium z cyklu „Rewolucja w komunikacji”. Spotkanie „Połączeni/podłączeni” było oficjalną premierą raportu projektu badawczego „Młodzi i media” i odbyło się 24 lutego 2010 r. w siedzibie Gazeta.pl.

Raport jest zwieńczeniem rocznego projektu badawczego zrealizowanego przez Centrum Badań nad Kulturą Popularną Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej dla Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego pod kierunkiem dr. Mirosława Filiciaka. Dziewięcioosobowy zespół medioznawców, socjologów i antropologów postawił sobie zadanie pokazania, jak nowe technologie wpisują się w życie młodych ludzi w Polsce. Kluczowym elementem projektu było przeprowadzone na przełomie sierpnia i września dwutygodniowe badanie etnograficzne, podczas którego badacze poznawali życie licealistów i licealistek w trzech miastach Polski.
W trakcie spotkań, wywiadów, ale też wspólnych wycieczek oraz imprez poznali i rozmawiali z 137 młodymi osobami. Licealiści pokazali im swój świat oraz opowiedzieli o życiu codziennym w epoce cyfrowych mediów i sieciowej komunikacji.

Raport badania "Młodzi i Media" (PDF).

Relacja VIDEO ( dzięki Mediafun) - część 1 i część 2.

dodajdo.com

Brak komentarzy: