piątek, 29 stycznia 2010

Mobilność 2010 - polski internauta mobilny





Krzysztof Krejtz z SWPS o wynikach badań Mobilność 2010. Czym różni się internauta 'mobilny' od 'stacjonarnego'? Czy mobilny dostęp do Internetu to technologia oswojona? Co zaskoczyło go w czasie badań?

dodajdo.com

FacebookWeek na Lookr.tv (VIDEO)



Co angażuje użytkowników FB? Jakie gry i aplikacje są najpopularniejsze? Jak zrobić dobrą aplikację? Prezentacja Babbler. Produkty Ganymede na Facebooka.



Najciekawsze polskie i zagraniczne akcje marketingowe na Facebooku. Fan page'y brandów w polskich realiach. Czy 2000 fanów i 5000 interakcji to gra warta świeczki? Czy duże koncerny brandy mogą zadowolić się takimi wynikami? Jak mierzyć sukces kampanii na Facebooku?

dodajdo.com

czwartek, 28 stycznia 2010

Młodzież - trendy 2010





Graham Brown przygotował listę trendów dotyczących zachowań młodzieży, które mogą pojawić się w 2010.

dodajdo.com

środa, 27 stycznia 2010

Najcenniejsze adresy WWW instytucji finansowych


Ponad 16,5 mln zł jest wart adres internetowy Korporacji Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych – wynika z szacunków portalu bizinformation.org. KUKE kontrolowana przez Skarb Państwa wyprzedza pod tym względem zarówno wszystkie krajowe komercyjne banki, jak i ubezpieczycieli.

Cały ranking (XLS).

dodajdo.com

Twitter vs. MySpace vs. Facebook

dodajdo.com

poniedziałek, 25 stycznia 2010

Bezpieczeństwo sieci WiFi w Polsce 2009

W 2009 roku firma Kaspersky Lab regularnie sprawdzała zabezpieczenia sieci bezprzewodowych na terenie polskich miast. Przebadane zostały Toruń, Warszawa, Poznań, Lublin, Katowice, Kraków, Łódź, Gdańsk, Sopot oraz Gdynia (liczone razem jako Trójmiasto). Niniejszy raport ma charakter podsumowujący.
Podczas przeprowadzania badania nie zostały złamane zabezpieczenia żadnej sieci. Nazwy sieci i ich dokładna lokalizacja nie zostały nigdzie ujawnione, żadne dane nie zostały zgromadzone ani też nie były przetwarzane.

Trasy

Badanie przeprowadzane było na wcześniej ustalonych trasach. Sieci były wykrywane podczas jazdy samochodem oraz spacerów między blokami. Łączna długość tras wyniosła 138 km, a liczba przebadanych sieci sięgnęła prawie 14 tysięcy. Szczegółowe dane się w poniższej tabeli.


Rys. 1. Trasy badań - tabela

Prędkość transmisji danych

Poniższy wykres prezentuje uśrednione wartości szybkości transmisji danych w polskich sieciach bezprzewodowych. W Toruniu odnotowano największą liczbę wolnych sieci (11 Mbit), w Trójmieście natomiast znaleziono najwięcej sieci pracujących z najwyższą prędkością (54 Mbit). W przypadku 5% zeskanowanych urządzeń nie udało się określić szybkości z jaką pracowały.


Rys. 2. Prędkość transmisji danych - wykres

Poniższa tabelka szczegółowo pokazuje konkretne prędkości w przebadanych miastach:


Rys. 3. Prędkość transmisji danych - tabela

Producenci sprzętu sieciowego

Producentów sprzętu udało się określić w przypadku około 14% sieci, co daje wynik ponad 1900 sieci. Najczęściej spotykanymi urządzeniami były produkty firmy Linksys, D-Link oraz Netgear. Pod hasłem inni producenci na przedstawionym poniżej wykresie znajdują się urządzenia spotykane rzadziej jak Asus, 3Com czy Asmax.


Rys. 4. Producenci sprzętu sieciowego

Bezpieczeństwo transmisji danych

Najważniejszą częścią badań było zawsze bezpieczeństwo przesyłanych w sieci danych. Niestety daleko nam do wyniku osiągniętego na Zachodzie (http://www.viruslist.pl/analysis.html?newsid=576). Najlepszym zabezpieczeniem, chroniącym przed kradzieżą łącza i podsłuchem jest WPA2 i WPA. Często jeszcze w Polsce spotykany WEP jest zbyt stary, by zapewnić należyty poziom bezpieczeństwa.


Rys. 5. Wykorzystywane mechanizmy szyfrowania - wykres

Blisko połowa sieci pracowała z najlepszym zabezpieczeniem WPA i WPA2. Biorąc jednak pod uwagę fakt, że WEP i sieci bez szyfrowania stanowią większość z przeskanowanych, można stwierdzić, że ogólny wynik dla Polski jest słaby.


Rys. 6. Wykorzystywane mechanizmy szyfrowania - tabela

Typy sieci bezprzewodowych

Niespełna jeden procent wykrytych urządzeń pracowało w charakterze sieci zdecentralizowanych Ad-hoc, a dokładniej 0,86%. Daje to wynik prawie 118 sieci WiFi. Najwięcej znaleziono ich w Warszawie (1,28%), a najmniej w Poznaniu (0,38%).


Rys. 7. Typy sieci bezprzewodowych

Nazwy sieci

Nie we wszystkich sieciach można było określić dostawcę Internetu. Główną tego przyczyną był fakt, że użytkownicy często zmieniają domyślne nazwy sieci na własne, co utrudnia identyfikację. Najpopularniejszym dostawcą jest obecnie Telekomunikacja Polska (blisko 10% sieci).


Rys. 8. Nazwy sieci bezprzewodowych

Podsumowanie

W dotychczasowych raportach można było jedynie porównać jedno miasto do drugiego, nie inaczej jest tutaj. Dopiero za kilka miesięcy, kiedy ruszy kolejny cykl badań w tych samych aglomeracjach i na takich samych trasach, możliwe będzie stwierdzenie, czy bezpieczeństwo i szybkość sieci w Polsce poprawia się z roku na rok, czy może nie ulega istotnym zmianom. Póki co wiele do życzenia pozostawia kwestia bezpieczeństwa transmisji danych, która tylko w połowie sieci jest zabezpieczona. Mamy nadzieję, że badania te uświadomią chociaż część społeczeństwa o konieczności zabezpieczania domowych łączy.

Źródło: Kaspersky Lab

dodajdo.com

czwartek, 21 stycznia 2010

SoDA 2010 Digital Marketing Outlook



Society of Digital agencies (SoDA) opublikowało na swojej stronie 2010 Digital Marketing Outlook raport z badania agencji reklamowych, marketerów oraz właścicieli serwisów dotyczący trendów w marketingu internetowym w 2010 roku.

dodajdo.com

środa, 20 stycznia 2010

Raport CERT.GOV.P


Rządowy Zespół Reagowania na Incydenty Komputerowe CERT.GOV.PL przygotował raport (PDF) obejmujący IV kwartał 2009 roku dotyczący cyberbezpieczeństwa.

dodajdo.com

Social media marketing (VIDEO)

dodajdo.com

TMT Predictions 2010



Zapraszamy do lektury nowej edycji raportów Deloitte, w których eksperci zawarli prognozy na rok 2010 dla sektorów technologii, mediów i telekomunikacji.

Technologie - raport (PDF)
Tegoroczny raport koncentruje sie na 3 tematach: ekonomii, digitalizacji oraz Czystych Technologiach - streszczenie raportu.

Media - raport (PDF)
Popyt na usługi na żądanie, eBooki, eCzytniki, reklama internetowa i inne - streszczenie raportu.

Telekomunikacja - raport (PDF)
Nasze przewidywania koncentrują się na konsekwencjach zmian technologicznych - streszczenie raportu.

Tablety sieciowe zagrożeniem dla netbooków i notebooków, wzrost popularności serwisów muzycznych i telewizji 3D oraz rozwój technologii VoIP i umacnianie pozycji smartfonów – to główne przewidywania dla sektora TMT w 2010r. Dział Technologii, Mediów i Telekomunikacji (TMT) firmy doradczej Deloitte opublikował doroczne prognozy na najbliższy rok. „TMT Predictions 2010” zostały stworzone na podstawie prognoz ekspertów firmy oraz danych pochodzących od globalnych klientów Deloitte. W tegorocznym raporcie dominują trzy tematy: gospodarka, digitalizacja i czyste technologie.

W przypadku branży medialnej raport TMT przewiduje, że 2010r. będzie przełomowy dla serwisów muzycznych. Liczba zarejestrowanych i płacących za usługi użytkowników na abonamentowych serwisach internetowych powinna przekroczyć 10 mln osób, a całość przychodów powinna kształtować się na poziomie 100 mln dolarów (przy rocznych przychodach ze sprzedaży płyt CD w wysokości 14,4 mld dolarów oraz dodatkowo 6 mld dolarów z opłat za pobieranie muzyki online).

Eksperci Deloitte uważają, że w tym roku wydawcy dzienników i magazynów będą kontynuowali debatę na temat wprowadzenia płatności za udostępnienie treści online. Jednak tylko niewielu z nich podejmie taką decyzję, a jeszcze mniej osiągnie z tego tytułu znaczący zysk. Głównym źródłem przychodów branży medialnej z działalności online pozostanie nadal reklama.

W 2010 r. większość programów telewizyjnych i audycji radiowych będzie nadal odierana w sposób liniowy, czyli zgodnie z ramówkami nadawców. Pomimo rozwoju technologii odbioru typu pay-per-view, telewizji na żądanie czy podcastów, pozycja tradycyjnyej emisji wydaje się niezagrożona – w ten sposób będzie nadawane ponad 90 proc. treści telewizyjnych i 80 proc. radiowych.

Z ciekawostek technologicznych wynika, że w nadchodzącym roku szykuje się kilka ważnych wydarzeń dla rynku telewizji 3D, w tym uruchomienie pierwszych w pełni trójwymiarowych kanałów w Europie i Stanach Zjednoczonych. Jednakże rynek ten czeka też wiele wyzwań związanych z zasięgiem i zyskownością. Pod koniec 2010 r. zarówno liczba abonentów, jak i wielkość przychodów z subskrypcji kanałów 3D oraz ze sprzedaży odbiorników powinny pozostać znikome.

W branży telekomunikacyjnej eksperci Deloitte przewidują przełom dla mobilnej technologii VoIP. Ich zdaniem system ten przestanie być niszowy i trafi do masowego użycia. Stanie się to możliwe dzięki większej dostępności nowych usług, które wzbogacają konwencjonalne połączenie głosowe o dodatkowe funkcjonalności IP. Usługi te, oprócz niskich kosztów połączeń, oferują też możliwość prowadzenia telekonferencji, transmisji wiadomości głosowych oraz usługę voice-to-text. Z wyliczeń Deloitte wynika, że pod koniec 2010r. łączna liczba użytkowników mobilnych usług VoIP powinna osiągnąć kilkadziesiąt milionów. Upowszechnienie się tej usługi spowoduje fundamentalną zmianę oczekiwań odnośnie możliwości mobilnych połączeń głosowych.

Z raportu TMT wynika, że smartfony będą dalej hitem rynkowym, odnotowującym zarówno stały wzrost liczby, jak i wartości sprzedaży. Jednakże wartość rynku mobilnego wyszukiwania informacji pozostanie dalej skromna – będzie oscylować między 1 a 2 mld dolarów. Co ciekawe, okazuje się, że w tych okolicznościach operatorzy mobilnych wyszukiwarek są gotowi wydać kilkakrotność wyżej wymienionej kwoty w celu osiągnięcia strategicznej pozycji na tym rynku.

Globalne telekomy nie zapomną także o ochronie środowiska – będą skupiać się na redukcji CO2. Sektor ten, obsługujący ponad 4 mld użytkowników (na jednego użytkownika przypada średnio 1,5 linii) generuje emisję dwutlenku węgla na poziomie 183 mln ton, co stanowi 0,7 proc. całej globalnej emisji i jest porównywalne z ilością emitowana przez sektor motoryzacyjny czy lotnictwo. Deloitte spodziewa się, że dzięki działaniom dążącym do redukcji CO2 spadek emisji przypadającej na jedną linię telekomunikacyjną może sięgnąć nawet 10 proc.

Eksperci Deloitte przewidują, że w przeciągu dwóch następnych lat jednym z hitów branży technologicznej mogą stać się tablety sieciowe, czyli przenośne urządzenia z dostępem do Internetu, które sprzedadzą się w liczbie dziesiątków milionów. Tablety te będą dysponować znaczącymi możliwościami przetwarzania danych. Raport Deloitte wieści też znaczny wzrost zainteresowania wirtualną infrastrukturą desktopową opartą o rozwiązania typu „cienki klient”. Nie znaczy to jednak, że technologia ta zdetronizuje tradycyjne podejście do infrastruktury informatycznej. Rozwiązanie oparte na „cienkim kliencie” polega na centralizacji mocy obliczeniowych i przechowywania danych oraz zastąpieniu komputera użytkownika terminalem, którego rolą jest wysyłanie danych o pracy klawiatury i myszki i odbieranie informacji do wyświetlenia na ekranie. Z przewidywań Deloitte wynika, iż w 2010r. ponad milion miejsc pracy może być obsługiwanych w ten sposób.

Dążenie do redukcji emisji CO2 oraz powrót do rozwijania czystych technologii będą również jednymi z kluczowych trendów w branży technologicznej na 2010 r. Zdaniem ekspertów Deloitte rozwój czystych technologii odnotuje zwiększone zainteresowanie inwestorów oraz wsparcie rządowe, dzięki czemu ponownie wejdzie na drogę wzrostu. Ponadto postęp technologiczny może wkrótce doprowadzić do uruchomienia pierwszej cementowni, wytwarzającej cement nieemitujący dwutlenku węgla w procesie produkcyjnym. Czysta technologia produkcji cementu może skutkować znaczącą redukcją emisji CO2. Jest to o tyle istotne, że przemysł ten odpowiada za około 5 proc. globalnej emisji CO2.

Nazwa Deloitte odnosi się do Deloitte Touche Tohmatsu, podmiotu prawa szwajcarskiego i jego firm członkowskich, które stanowią oddzielne i niezależne podmioty prawne. Dokładny opis struktury prawnej Deloitte Touche Tohmatsu oraz jego firm członkowskich można znaleźć na stronie www.deloitte.com/pl/onas.

Deloitte świadczy usługi audytorskie, konsultingowe, doradztwa podatkowego i finansowego klientom z sektora publicznego oraz prywatnego, działającym w różnych branżach. Dzięki globalnej sieci firm członkowskich obejmującej 140 krajów oferujemy najwyższej klasy umiejętności, doświadczenie i wiedzę w połączeniu ze znajomością lokalnego rynku. Pomagamy klientom odnieść sukces niezależnie od miejsca i branży, w jakiej działają. 165 000 pracowników Deloitte na świecie realizuje misję firmy: stanowić standard najwyższej jakości.

dodajdo.com

Znaczenie komunikacji w nowych mediach



9 grudnia odbyła się debata pt. „Znaczenie komunikacji w nowych mediach. Biznes a nowe media oraz trendy komunikacji w 2010 roku”, do której magazyn „Brief” zaprosił:

- Jacka Gadzinowskiego, business development directora Momentum Worldwide,

- Konrada Ciesiołkiewicza, dyrektora departamentu PR Grupy TP,

- Pawła Wujca, dyrektora wydawniczego ds. serwisów informacyjnych i marketingu Gazeta.pl,

- Dominika Kaznowskiego, pełnomocnika zarządu ds. marketingu i PR Nasza-Klasa,

- Michała Bergera, dyrektora kreatywnego agencji San Markos

- Martę Czartoryską, dyrektor działu marketingu i komunikacji Grupy Onet.pl.

Dyskusję moderował Grzegorz Kiszluk, redaktor naczelny magazynu „Brief”.

dodajdo.com

3camp #16





10 grudnia 2009 odbył się 16 3camp.

Program:

» Mikołaj Gajewski (W-wa) - Redefine - Twitt.pl, pora na biznes w polskiej twittosferze?, VIDEO.

» Peter Horsten (Gda) - GOYELLO - Building an online personal or company brand without getting lost (ENG), VIDEO, PREZENTACJA

» Julia Krysztofiak-Szopa (W-wa) - AdTaily.com - Crowdsourcing sprzedaży,

» Marta Ożóg-Orzegowska (Gda) - LPP - opowiadał o doświadczeniach marki Cropp ze społecznościami, VIDEO, PREZENTACJA

» Jaroslav Šatkevič (Wilno) - Ututi - opowiadał o trudach budowania i utrzymania społeczności online, VIDEO, PREZENTACJA.

dodajdo.com

poniedziałek, 18 stycznia 2010

Kominek u Agnieszczaka (VIDEO)

O blogach, zarabianiu, internecie...



dodajdo.com

piątek, 15 stycznia 2010

Gry video - statystyki

Videogame Statistics
Źródło: Online Education

dodajdo.com

Internauto przekaż 1% swojego podatku




Pomóż dzieciom cierpiącym na choroby nowotworowe oraz wszystkim oczekującym na przeszczep szpiku.

Zadecyduj o przekazaniu Fundacji „Krwinka” 1 % swojego podatku z przeznaczeniem na pomoc dzieciom onkologicznie chorym i poprawę warunków ich leczenia. Także na badania genetyczne u nowych potencjalnych dawców (badania stanowią podstawę do zamieszczenia dawcy w Rejestrze Dawców Szpiku), umożliwiające szybki dobór dawcy i wykonanie przeszczepu szpiku.

dodajdo.com

czwartek, 14 stycznia 2010

Efekt ROPO w segmencie Retail


Internet wspiera sprzedaż tradycyjną

TNS OBOP zrealizował na zlecenie Google projekt badawczy mający na celu zbadanie tzw. efektu ROPO (Research Online, Purchase Offline), czyli zachowań konsumenckich w internecie przed dokonaniem zakupu w tradycyjnych kanałach sprzedaży.

Prezentacja wyników badania - Efekt ROPO w segmencie Retail (PDF).

Z przedstawionych dzisiaj wyników badań, zrealizowanych przy współpracy z Google i Media Saturn Holding, wynika, że 74% konsumentów dokonujących zakupu sprzętu RTV/AGD korzysta z internetu przed podjęciem finalnej decyzji o zakupie.
Z punktu widzenia konsumenta dwa najprzydatniejsze źródła informacji to kontakt ze sprzedawcą oraz internet, a wyszukiwarka jest podstawowym narzędziem wykorzystywanym w dotarciu do poszukiwanych w trakcie procesu decyzyjnego informacji.

Choć handel offline ma mocno ugruntowaną pozycję wśród polskich konsumentów, to trudno już wyobrazić sobie zakupy bez wykorzystania internetu w procesie podejmowania decyzji” - powiedział Mateusz Galica, Strategic Director, TNS OBOP.

Co ciekawe, uzasadnioną głównie informacjami z sieci decyzję zmienia w sklepie tylko 1 na 5 konsumentów, a na ostateczny wybór wpływają cena produktu lub działania sprzedawcy. Oznacza to, że większość kupujących wybiera markę i rodzaj sprzętu co najmniej na tydzień przed dokonaniem zakupu i w samym sklepie dosyć rzadko zmienia zdanie. Proces decyzji o zakupie najczęściej zamyka się w okresie jednego miesiąca.

Internet nie stanowi zagrożenia dla handlu tradycyjnego. Badania pokazują, że odgrywa kluczową rolę w procesie poszukiwania informacji nie tylko w przypadku sklepów działających online, ale przede wszystkim dla tradycyjnych sieci sprzedaży” – powiedział Jerzy Warchałowski, Industry Head Retail&Finance&Travel, Google Poland. „Jedynie co czwarty konsument nie korzysta z sieci podejmując decyzje o zakupie realizowanym offline. Brak obecności tradycyjnych sieci sprzedaży w internecie okazuje się gorszą strategią, niż uznanie tego kanału komunikacji za skuteczną metodę konsekwentnego budowania wizerunku i podnoszenia wyników sprzedaży, także tych offline”.

Na synergię wpływu informacji z i spoza sieci na decyzje zakupowe konsumentów wskazuje fakt, że 56% badanych poszukuje treści zarówno online, jak i w trybie offline, korzystając z opinii znajomych i sprzedawców. 26% poszukuje wiadomości na temat produktów w ogóle nie korzystając z sieci, a jedynie 8% wszystkich respondentów wykorzystuje tylko internet do poszukiwania swojego wymarzonego sprzętu.

Pomimo postępującego rozwoju sprzedaży internetowej, silna pozycja sprzedaży stacjonarnej w najbliższym czasie wydaje się być niezagrożona. Oczywiście rozwój rynku wymaga także wykorzystania takich narzędzi komunikacji jak internet” powiedział Marcin Rosati, Członek Zarządu Media Saturn Holding Polska.

Aż 46% badanych wymienia sprzęt ze względu na chęć posiadania nowszych, bardziej rozbudowanych modeli odpowiadających najnowszym trendom. Konsumenci kupujący sprzęt ze względu na awarię obecnie posiadanego telewizora czy odkurzacza stanowią jedynie 23%, zatem decyzje większości konsumentów są wynikiem gruntownych przemyśleń, a towarzyszący im proces dokonywania wyboru jest bardziej czasochłonny i wyważony.
Handel offline ma swoich lojalnych klientów - większość konsumentów po dokonaniu zakupu w sklepie nie rozważa możliwości dokonania podobnego zakupu przez Internet. 4 na 5 badanych nigdy nie próbowało zakupów w sieci, głównie ze względu na brak możliwości kontaktu ze sprzedawcą i obejrzenia sprzętu, oraz nadal niski poziom zaufania do zakupów przez internet.

****
Informacje o badaniu;
Badanie zostało przeprowadzone jesienią 2009 w 10 marketach Media Markt i Saturn w 5 miastach w Polsce, na próbie ponad 1000 osób (18+), które w dniu spotkania z ankieterem zakupiły sprzęt RTV/AGD. To pierwszy tego typu projekt badawczy w Europie Środkowo-Wschodniej analizujący efekt ROPO (Research Online, Purchase Offline).

O TNS

TNS, który niedawno połączył się z Research International, jest największą na świecie agencją badawczą w badaniach custom, która świadczy swoim klientom oparte na badaniach usługi doradcze i dostarcza insighty, stanowiące dla nich wartość dodaną i mające wspomagać ich w podejmowaniu trafnych decyzji biznesowych. TNS oferuje szeroką wiedzę branżową poprzez specjalizację w ramach sektorów badawczych Consumer, Technology, Finance, Automotive oraz Political & Social, wspieranych przez unikalną ofertę produktów badawczych odpowiadających na potrzeby marketingowe i biznesowe. TNS specjalizuje się w badaniach rozwoju i innowacyjności produktu, badaniach marki i komunikacji, zarządzania wartością firmy (stakeholder management), badaniach typu retail & shopper oraz projektach jakościowych. TNS dostarcza najwyższej jakości usługi w ponad 70. krajach na całym świecie i działa w ramach Grupy Kantar, największej na świecie sieci zajmującej się badaniami, dostarczaniem insightów i doradztwem. Więcej informacji na www.tnsglobal.com.

O Grupie Kantar

Grupa Kantar jest jedną z największych organizacji na świecie zajmujących się badaniami rynku i doradztwem. Zrzeszając ponad 20 różnorodnych specjalistycznych firm, w tym ostatnio przejęty TNS, grupa dąży do zajęcia wiodącej pozycji dostawcy najwyższej jakości insightów dla globalnej społeczności biznesowej. Grupa Kantar zatrudnia 26 500 pracowników w 80 krajach na całym świecie we wszystkich obszarach badań i doradztwa, co pozwala na dostarczenie klientom informacji dotyczących każdego etapu cyklu konsumenckiego. Z usług grupy korzysta ponad połowa przedsiębiorstw znajdujących się na liście Fortune Top 500. Grupa Kantar należy do WPP Group plc. Więcej informacji znajduje się na stronie www.kantargrouptns.com

O TNS OBOP

TNS OBOP jest jedną z wiodących firm badawczych działających na rynku polskim. Jego korzenie sięgają 1958 r., kiedy to powstał Ośrodek Badania Opinii Publicznej. W 1998 r. OBOP włączony został w struktury międzynarodowej grupy badawczej TNS. Od 1997 r. prowadzi ogólnopolski elektroniczny pomiar widowni telewizyjnej (tzw. telemetria).

dodajdo.com

środa, 13 stycznia 2010

FacebookNow


Facebook rozpoczyna strategiczną współpracę reklamową z ARBOinteractive w Europie Środkowo – Wschodniej



Facebook wybrał Grupę ARBOinteractive na strategicznego partnera reklamowego w Europie Środkowo – Wschodniej. Kontrakt dotyczy sprzedaży i obsługi powierzchni reklamowej dla agencji i kluczowych klientów w Polsce i Czechach. W Polsce Facebook reprezentowany będzie przez sieć ARBOnetwork.

Europa Środkowo - Wschodnia stanowi dla nas niezwykle ważny rynek. Decyzja odnośnie wyboru Grupy ARBOinteractive podyktowana została faktem, iż jest to jeden z najsilniejszych podmiotów na polskim rynku reklamy internetowej. Poza tym ARBOinteractive posiada bogate doświadczenie także w obsłudze dużych międzynarodowych klientów, co gwarantuje nam wysokie standardy współpracy” – mówi Blake Chandlee, Vice Prezes i Dyrektor Komercyjny na Europę, Środkowy Wschód i Afrykę w Facebook.



Zadaniem ARBOinteractive jest nie tylko obsługa kluczowych klientów, lecz także promocja nowych angażujących użytkownika form reklamy, które są dostępne na serwisie Facebook. Podpisany kontrakt umożliwi Reklamodawcom z Europy Środkowo - Wschodniej prowadzenie w ramach strony bardziej zaawansowanych działań reklamowych. Facebook umożliwia premiową reklamę na stronie głównej, reklamę video, przeprowadzanie wśród użytkowników ankiet, zakładanie premiowych eventów i nie tylko.

Główna oferta Facebooka nie obejmuje klasycznej reklamy typu display, ale koncentruje się na reklamie angażującej odbiorców. Oznacza to konieczność całkowitej zmiany stosunku marketerów i wydawców do komunikacji reklamowej” – mówi Marcin Woźniak COO ARBOmedia A.G. „Podejście w pełni społecznościowe oznacza, iż to użytkownik zaprasza daną markę do rozmowy bądź decyduje się na przyjęcie jej zaproszenia. Z drugiej strony jednak narzędzia społecznościowe to właśnie dialog, czyli pełna interakcja, regularna informacja zwrotna i zaangażowanie emocjonalne odbiorcy” – dodaje.

Na serwisie Facebook dostępne pozostaną boksy reklamowe w postaci linków tekstowych i graficznych, które zarejestrowani użytkownicy samodzielnie tworzą i targetują. Wszelkie inne działania realizowane będą przez Grupę ARBOinteractive. Zastąpienie automatu zespołem specjalistów ma zagwarantować reklamodawcom najwyższy standard obsługi oraz szybką, fachową i dostępną na miejscu pomoc.

Property Total Unique Visitors (000 000)

1 Google Sites 844
2 Microsoft Sites 691
3 Yahoo! Sites 581
4 Facebook 340
5 Wikimedia Foundation 303
6 AOL 280
7 eBay 233
8 CBS Interactive 186
9 Amazon 183
10 Ask Network 174
Użytkownicy na świecie
Źródło: comScore World Metrix, czerwiec 2009

Facebook stanowi czwartą największą witrynę świata odwiedzaną miesięcznie przez ponad 340 mln internautów (ComScore Word Metrix, 2009.06). Co więcej popularność Facebooka rośnie niezwykle szybko. Na przestrzeni ostatniego roku serwis stał się liderem serwisów społecznościowych w większości europejskich krajów, odnotowując globalnie kilkukrotny wzrost oglądalności. Polska również znajduje się w czołówce krajów o najwyższej dynamice wzrostu liczby użytkowników serwisu Facebook. Ostatnie badanie Megapanel pokazuje, iż w październiku Facebook odwiedziło ponad 2,4 miliony użytkowników z Polski (Megapanel PBI/Gemius, 2009.10). Wynik ten umożliwił mu awans do czołówki polskich społeczności. Facebook to także najszybciej rosnąca platforma społecznościowa w Polsce – liczba jej polskich użytkowników wzrosła trzykrotnie na przestrzeni 2009 r., dzięki czemu Facebook wyprzedził pod względem oglądalności takie serwisy jak Grono.net czy Fotka.pl.

Facebook
Serwis powstał w lutym 2004. Jego misją jest danie ludziom możliwości dzielenia się, a przez to uczynienie świata bardziej otwartym i połączonym. Każdy może się zarejestrować się na Facebooku i rozpocząć interakcję z ludźmi , których zna. Facebook jest prywatną firmą z siedzibą główną w Palo Alto w Californii.

Grupa ARBOinteractive
ARBOinteractive jest holdingiem spółek działających w obszarze Internetu i nowych mediów ze szczególną specjalizacją na reklamę internetową. Firma posiada oddziały w Polsce, Czechach, Rumunii i Rosji. ARBOinteractive z sieciami reklamowymi w portfolio to jedyny podmiot na rynku reklamy online w Europie Środkowo – Wschodniej o tak wysokim zasięgu – miesięcznie docieramy do 66 milionów internautów w Europie.

Polski oddział ARBOinteractive obejmuje zrzeszającą blisko 600 serwisów sieć reklamy tematycznej ARBOnetwork, sieć wertykalną BizOn media, oferującą reklamę online skierowaną do grupy ‘biznes’, sieć internetowej reklamy video – V2Media, pierwszą w Polsce sieć reklamy behawioralnej – behavię, brokera SEM – LogicSearch, system reklamy intekstowej SmartContext oraz agencję interaktywną AdKing.

Panel dyskusyjny o realiach społecznego internetu w Polsce:


Program konferencji FacebookNow:

- Obraz współczesnych mediów społecznościowych w Polsce – Marcin Woźniak, COO ARBOmedia AG
- Przyszłość mediów społecznościowych w Polsce – Blake Chandlee, VP & Commercial Director, EMEA, Facebook
- Formaty reklamowe na Facebook (Mark Cowan, Emerging Markets EMEA, Facebook)
- Facebook – najciekawsze case study (Mark Cowan, Emerging Markets EMEA, Facebook)
- Dedykowane aplikacje promocyjne- LEDerzy ewolucji od Samsunga (case study) Grzegorz Berezowski – Strategy Director & Partner, 180heartbeats
- “Cele, nie marzenia” - cel zrealizowany przez X-Trade Brokers (case study) Rafał Neska – Marketing Manager, X-Trade Brokers Dom Maklerski S.A.
- Kumpel z przeszłości - 1944 Live (case study) Michał Berger – Creative Director, San Markos
- Tradycyjne Wigilijne Jajeczko, czyli Allegro na Święta (case study) Marcin Barciński - Strategy Director, Agencja Społem
- Czy na Facebooku są pieniądze? Najciekawsze przykłady aplikacji wspierających sprzedaż, Dawid Szczepaniak - Creative Director, Pride&Glory Interactive

Materiały z konferencji są do pobrania ze strony www.facebooknow.pl.

dodajdo.com

piątek, 8 stycznia 2010

Trendy 2010


Firma TrendsSpotting.com przygotowała zestaw prezentacji dotyczących trendów w social media, marketingu internetowym i video online.
Do obejrzenia na Slideshare.

dodajdo.com