Zespół K2 User Experience od dłuższego czasu zastanawiał się jak użytkownicy konsumują treści na Facebooku:
— Czy dokładnie czytają wszystkie aktualności na swojej tablicy, czy tylko pobieżnie skanują w poszukiwaniu najciekawszych treści?
— Czy są różnice w przeglądaniu wpisów znajomych a obserwowanych fan pages (w szczególności marek)?
— Czy wpisy z video i linkami są atrakcyjniejsze niż wpisy czysto tekstowe?
W celu znalezienia odpowiedzi, postanowiliśmy przeprowadzić badania eye trackingowe. 30 użytkowników Facebooka przeglądało swoją listę aktualności (tablicę) tak samo, jak robią to na co dzień, podczas gdy my śledziliśmy ich wzrok. Dodatkowo poprosiliśmy ich o przejrzenie 4 fan pages: kontrowersyjnej piosenkarki Lady Gaga, instytucji kulturalnej Centrum Nauki Kopernik, sieci handlowej IKEA oraz rozrywkowego profilu Sprite’a.
Raport "Jak konsumujemy posty znajomych i marek na Facebooku?" [PDF].
sobota, 12 marca 2011
Jak konsumujemy posty znajomych i marek na Facebooku?
Etykiety:
eye tracking,
facebook,
raport
2 komentarze:
Do you need free Google+ Circles?
Did you know that you can get these AUTOMATICALLY AND TOTALLY FREE by using Like 4 Like?
There is a chance you're qualified to get a free $250 Ikea Gift Card.
Prześlij komentarz