czwartek, 31 marca 2011

Marketer +

dodajdo.com

czwartek, 24 marca 2011

Bezpieczeństwo zakupów w polskich sklepach internetowych


Tylko 21% polskich e-sklepów korzysta z szyfrowania danych, a zaledwie 14% chroni automatycznie prywatne informacje. Takie wnioski płyną z najnowszego raportu "Bezpieczeństwo zakupów w polskich sklepach internetowych" autorstwa serwisów Domeny.pl oraz CertyfikatySSL.pl.

dodajdo.com

środa, 23 marca 2011

Zakłady bukmacherskie online



W lutowym sondażu Omnibus-Online, realizowanym na reprezentatywnej próbie dorosłych internautów, zapytano Polaków, czy obstawiają wyniki sportowe w zakładach bukmacherskich przez Internet. Okazało się, że co piąty internauta z różną częstością w takich zakładach uczestniczy.

Z dalszych analiz wynika, że to raczej męska rozrywka. Dużo częściej w zakładach uczestniczą mężczyźni (33% z przebadanych), niż kobiety (tylko 8%). Z kolei jeśli chodzi o wiek, to najwięcej “grających” można znaleźć wśród osób w wieku od 25 do 34 lat.

dodajdo.com

AdStandard 2011


Jaka jest wielkość i struktura polskiego rynku reklamy internetowej? Jaki jest stosunek polskich użytkowników sieci do reklamy w tym medium? Kto w ubiegłym roku najintensywniej promował się w polskim internecie?

Na te i inne pytania odpowiada nowy raport serwisu Internet Standard pt. "adStandard 2011". Partnerem wydania jest system obsługi płatności Przelewy24.pl.

dodajdo.com

poniedziałek, 21 marca 2011

Social Media 2012

dodajdo.com

Internetowe serwisy o zdrowiu - raport PBI


Z opublikowanego przez Polskie Badania Internetu raportu wynika, że już ponad 8 milionów Polaków poszukuje online informacji na temat zdrowego stylu życia, odżywiania się, chorób i ich leczenia. Internetowe serwisy o zdrowiu to prężnie rozwijający się sektor - jeszcze 5 lat temu zaglądał na nie co piąty internauta, obecnie już co drugi.

Według badania Megapanel PBI/Gemius w polskim internecie możemy znaleźć ponad 200 serwisów oferujących nie tylko bogate informacje o chorobach i ich leczeniu, ale pozwalających także na zasięgnięcie porady u specjalisty, wyszukanie na mapie najbliższej przychodni, sprawdzenie opinii pacjentów o konkretnym lekarzu.
Poza wyszukiwarką, internauci chętnie zaglądają na serwisy specjalistyczne oraz te prowadzone przez duże portale, gdzie szukają przede wszystkim informacji o działaniach leków, odżywianiu, aktywnym stylu życia i zabiegach medycznych.

Tak jak w wielu innych dziedzinach życia, także w przypadku zdrowia i usług medycznych, internet stał się ważnym narzędziem, ułatwiającym życie codzienne. Niestety, w określonych sytuacjach może się to stać źródłem problemów – zauważa Hanna Świerczewska, specjalista ds. badań w PBI. W przeprowadzonym przez nas sondażu aż połowa respondentów zadeklarowała, że w przypadku zauważenia u siebie niepokojących objawów, najpierw sięga do internetu, aby sprawdzić przyczyny dolegliwości. Wizyta u lekarza schodzi na drugi plan.

Coraz częściej korzystamy z internetu także po to, by dokonać zakupu. Z najnowszego sondażu PBI wynika, że już co czwarty internauta kupił online witaminy lub kosmetyki apteczne (np. do pielęgnacji ciała). Przez internet kupujemy także literaturę dotyczącą zdrowia (19%), preparaty wspomagające odchudzanie (16%) oraz leki OTC (14%).

Zapraszamy do zapoznania się z raportem Polskich Badań Internetu „Internetowe serwisy o zdrowiu”, który można pobrać pod poniższym linkiem.


Stopka metodologiczna:
Dane w raporcie pochodzą z badania Megapanel PBI/Gemius oraz z sondażu zrealizowanego przez PBI w lutym 2010 roku na próbie 506 internautów w wieku 18-54 lata (Omnibus Online IMAS International). Pełna informacja metodologiczna znajduje się w raporcie.


O PBI:
Polskie Badania Internetu to firma badawcza powołana przez czołowych wydawców internetowych w Polsce, właścicieli największych krajowych witryn internetowych: Gazeta.pl, Interia.pl, Onet.pl, Wirtualna Polska i Rzeczpospolita OnLine - w celu stworzenia standardu badań internetu w Polsce.

PBI promuje wiarygodne i rzetelne badania polskiego internetu, jako nieodzowne narzędzia dla podmiotów korzystających z reklamy on-line.

Misją PBI jest przyczynienie się do rozwoju polskiego internetu, jako medium zbadanego, a tym samym wiarygodnego dla reklamodawców, agencji reklamowych inwestorów oraz firm, których działalność jest związana z internetem.

PBI prowadzi badanie Megapanel PBI/Gemius, stanowiące standard pomiaru oglądalności witryn internetowych w Polsce. Badanie jest wykonywane na zlecenie PBI przez firmę Gemius SA.

PBI realizuje również badania marketingowe typu: ad-hoc, syndykatowe oraz badania niekomercyjne, promujące wiedzę na temat rynku i medium, jakim jest internet.

dodajdo.com

sobota, 12 marca 2011

Jak konsumujemy posty znajomych i marek na Facebooku?

HeatMap of IKEA fanpage

Zespół K2 User Experience od dłuższego czasu zastanawiał się jak użytkownicy konsumują treści na Facebooku:

— Czy dokładnie czytają wszystkie aktualności na swojej tablicy, czy tylko pobieżnie skanują w poszukiwaniu najciekawszych treści?

— Czy są różnice w przeglądaniu wpisów znajomych a obserwowanych fan pages (w szczególności marek)?

— Czy wpisy z video i linkami są atrakcyjniejsze niż wpisy czysto tekstowe?

W celu znalezienia odpowiedzi, postanowiliśmy przeprowadzić badania eye trackingowe. 30 użytkowników Facebooka przeglądało swoją listę aktualności (tablicę) tak samo, jak robią to na co dzień, podczas gdy my śledziliśmy ich wzrok. Dodatkowo poprosiliśmy ich o przejrzenie 4 fan pages: kontrowersyjnej piosenkarki Lady Gaga, instytucji kulturalnej Centrum Nauki Kopernik, sieci handlowej IKEA oraz rozrywkowego profilu Sprite’a.

Raport "Jak konsumujemy posty znajomych i marek na Facebooku?" [PDF].

dodajdo.com

środa, 9 marca 2011

Raport Mobilny Internet 50+



Raport mobilny Internet 50+ - nowe media w rękach starszych użytkowników to odpowiedź na pytanie, jak nowe technologie, a w szczególności mobilny internet, wpisują się w codzienność internautów po pięćdziesiątce oraz etnograficzny opis ich strategii korzystania z internetu.

"Mobilny internet 50+ - nowe media w rękach starszych użytkowników" - raport [PDF].

dodajdo.com

Social Media Manual



Interactive Research Center – pierwsza w Polsce firma zajmująca się badaniem postrzegania marki w mediach społecznościowych, analizy wirtualnych społeczności i szumu internetowego – opublikowała właśnie raport pt.: „Social Media Manual” pokazujący świat Social Media w kilku wymiarach.

Autorzy raportu, w tym zaproszeni do projektu goście, przedstawiają optymalne sposoby wykorzystania Social Media do realizacji celów marketingowych, podpowiadają na co zwracać uwagę i czego się spodziewać w najbliższych miesiącach w temacie rozwoju społeczności. Publikacja dedykowana jest działom komunikacji marketingowej firm, agencjom PR i interaktywnym oraz wszystkim, którzy planują lub już prowadzą działania z wykorzystaniem Social Media.

dodajdo.com

wtorek, 1 marca 2011

Konsument 2020 - zmiany zwyczajów konsumenckich w najbliższej dekadzie


Do 2030 r. klasa średnia w skali globalnej powiększy się o 2 miliardy ludzi. Spowoduje to znaczące zmiany w portfoliach przedsiębiorstw, a także w sposobie oraz poziomie konsumpcji dóbr i usług. Firmy będą musiały także sprostać nowym wyzwaniom, które niesie powszechny dostęp do informacji na temat ich produktów. Ich dodatkową rolą, z racji na rosnącą populację, będzie sterowanie i zachęcanie konsumentów do korzystania z produktów, zapewniających zrównoważony rozwój – oceniają eksperci firmy doradczej Deloitte w raporcie Consument 2020 - reading the signs.

Nadchodząca dekada zmieni sposoby w jaki sieci spożywcze i marki generują wzrost. W najbliższych latach odbędzie się to, przede wszystkim przez zwiększenie udziałów w rynku, a nie pozyskiwanie nowych, z racji na bogacenie się społeczeństw. Szczególne zmiany będą widoczne w Chinach. Tam liczba przedstawicieli klasy średniej będzie rosła w dużym tempie, a wraz z nią wydatki na produkty przydatne w gospodarstwach domowych. Dodatkowo zwiększy się świadomość marek międzynarodowych, a także konsumpcja poza domem, wszystko to oznacza nowe możliwości rozwoju dla producentów.

Ze wzrostem znaczenia klasy średniej będziemy mieli także do czynienia w innych rozwijających się krajach, takich jak Meksyk, Rosja, Brazylia, Indonezja, Turcja. Firmy powinny mieć jednak na uwadze, że dochód w tych społeczeństwach pozostanie na relatywnie niskim poziomie, co spowoduje, że konsumenci będą bardzo wrażliwi na ceny oraz podatni na promocje cenowe.

Więcej w raporcie Consument 2020 - reading the signs [PDF].

dodajdo.com